De Sinterklaasactie

Wij vinden het belangrijk dat kinderen het gevoel hebben dat ze erbij horen en een cadeau verdienen. Ook al hebben hun ouders/verzorgers daar zelf geen geld voor. Wij zorgen ervoor dat Sinterklaas hun huis niet voorbij gaat en dat een lach op hun gezicht komt!

Hoe doen wij dat?
De gemeente Zwolle en enkele maatschappelijke organisatie benaderen voor ons gezinnen met een laag inkomen door middel van een brief. De privacy van de gezinnen wordt op deze wijze gewaarborgd. Hierin wordt de Sinterklaasactie toegelicht en gevraagd of ouders willen meedoen. Op een online aanmeldformulier kunnen ouders/verzorgers zelf de gegevens van hun kind(eren) en hun cadeauwens van circa €10,- doorgeven aan Stichting Kind in Beeld.

Op het formulier kunnen ouders/ voogden ook aangeven of het kind naar het Hét Grote Sinterklaasfeest komt (zie ook het bericht hieronder) en daar het cadeau ontvangt. Of dat het kind niet naar het feest komt en het cadeau liever thuis ontvangt. Vrijwilligers zorgen ervoor dat de cadeaus voor 5 december bij de gezinnen thuis worden bezorgd. De ervaring is dat kinderen, ouders en ook hulpverleners deze actie erg waarderen.

Sponsoring
De actie wordt mogelijk gemaakt door bijdragen van fondsen, bedrijven, kerken en particulieren en wordt volledig uitgevoerd door vrijwilligers. Mocht u ook een (sponsor)-bijdrage willen leveren, kijk dan onder ‘Help ons’. Of neem contact met ons op via info@stichtingkindinbeeld.nl. Uw gift en ideeën zijn van harte welkom.

fotohb-032