Kids United Sport Zwolle, Sportweek 2019

>

De derde editie van Kids United Sport Zwolle (KUSZ) die plaat vond van maandag 22 t/m donderdag 25 juli 2019 was weer een succes! PEC Zwolle United, Landstede Sportcentrum en SportService Zwolle sloegen daarbij ook dit jaar de handen ineen om kinderen (uit groep 5, 6 en 7) die, vanwege verschillende sociaaleconomische redenen, niet op zomervakantie kunnen, een onvergetelijke week te bezorgen met sport- en spelactiviteiten. Stichting Kind in beeld hielp om de Sportweek financieel mogelijk te maken.

Maandag

De eerste activiteit op het programma was een basketbalclinic onder leiding van echte landskampioenen van Landstede Basketbal. Na een lunch kon men bowelen bij Bowlen & Zo.

Dinsdag

Op dinsdag werd er in de ochtend gekickbokst onder leiding van FIT ELITE (Zwolle) in de omloop van het stadion. De kinderen kregen door verschillende oefeningen de beginselen van het boksen aangeleerd. In de middag werd de verkoeling opgezocht en een bezoekje gebracht aan Djambo Kidsplay.

Woensdag

Op woensdag liepen de temperaturen behoorlijk op, maar dit weerhield de kinderen er niet een potje voetbal te spelen. Ze kregen een heuse voetbalclinic. In de middag werd er gegamed in de PEC Zwolle eRoom gegamed onder leiding van eSporter Stefan ‘PECMAN’ Vellinga. Ook kregen de kinderen een rondleiding door het stadion.

Donderdag

Op de warmste dag ooit gemeten werd het programma ook een beetje aangepast aan het weer. In de ochtend lekker jumpen bij Rebound World Zwolle. Na de lunch kon iedereen verkoeling zoeken en genieten van de ‘fitbag’. Een tas met leuke spulletjes, zoals kaarten voor de wedstrijd PEC Zwolle – Willem II en informatie over de sportmogelijkheden in de omgeving.