Weeshuisprijs 2019-2020

Onze stichting Kind in Beeld heeft vrijdag 3 september 2021 de Weeshuisprijs 2019-2020 in ontvangst mogen nemen. Ook de theatergroep De Jonge Honden ontving deze prijs.

Dit gebeurde voordat de voorstelling van ‘De Spaghettirellen’ door De Jonge Honden plaatsvond.

Elke twee jaar reikt Het Hervormd Weeshuis deze prijs uit als extra waardering voor een bijzonder project of een organisatie die zich heeft bewezen.

Normaal is er maar één prijswinnaar. Maar vanwege de coronapandemie besloot het bestuur van Het Hervormd Weeshuis er nu 2 uit te reiken. Dit omdat het bestuur vindt dat beide winnaars een belangrijke rol spelen in de Zwolse samenleving. En omdat beide winnaars tijdens de pandemie een manier hebben gevonden om hun project op alternatieve manier toch vorm te geven. Voor Kind in Beeld was dit een alternatief voor Het Grote Sinterklaasfeest 2020. Geen feest maar wel ca 900 cadeautjes bij de kinderen thuisbezorgd.

Stichting Kind in Beeld zet zich al jaren in voor kinderen uit Zwolse gezinnen met een minimaal inkomen. Dit past goed bij de doelstellingen van het Weeshuis.

Het Grote Sinterklaasfeest bestaat nu 10 jaar. Daarvan heeft onze stichting het de laatste 5 jaar georganiseerd. Wij hopen dit nog lang te kunnen doen, zodat nog meer kinderen kunnen genieten van de sinterklaastraditie. En daarbij krijgen ze allemaal een sinterklaascadeautje.

De Weeshuisprijs bestaat uit een bedrag van € 2.500,- . Wij gaan dit inzetten om dit jaar nog grootser uit te pakken met Het Grote Sinterklaasfeest.

Hervormd Weeshuis, heel hartelijk bedankt voor de erkenning van ons werk.

v.l.n.r.  Jolmer Versteeg, Sanne Oostenga en Brigitte de Goei (De Jonge Honden)
Christa Westerhof, voorzitter van het Hervormd Weeshuis, en Bert Teitsma en Marja van Ettingen , voorzitter en secretaris van stichting Kind in Beeld
Foto van: Jan Amse